Novinky

Rubriky

Kalendář akcí

  • 27.1.2018 19.00XXI. REPREZENTAČNÍ PLES MĚSTA
  • 3.3.2018Košt slivovice
  • 18.3.2018Jarní předvelikonoční jarmark
  • 23.3.2018Noc s Andersenem
  • 14.4.2018Den Země – Ukliďme ČR
AEC v1.0.4

Fotogalerie

Projekty z ROP Střední Morava

Digitální povodňový plán

Středa 17. ledna 2018

imenicka.cz

Kam ve Starém Městě na oběd?

imenicka.cz

Fotogalerie

Zkušební provoz jednotky ČD railjet v úseku Bohumín – Břeclav jsme zaznamenali ve dnech 22. května až 14. června na vlaku InterCity 100/101„Moravia.“ Dne 5. června v 8:20 hod. ve Starém Městě nastoupila do moderní soupravy jedoucí do Břeclavi, mimo pravidelných cestujících, také skupina dětských výletníků a několik seniorů. Všichni byli příjemně překvapeni nebývalým komfortem. Ve vlaku platil běžný tarif Český drah, bez dalšího příplatku.
Jedná se o zcela novou soupravu vyrobenou firmou Siemens, která bude postupně nasazena do provozu na trati spojující Prahu, Brno, Břeclav, Vídeň a Štýrský Hradec. Maximální povolená rychlost je 230 km/hod, na tratích v České republice mohou tyto rychlovlaky jezdit „pouze“ stošedesátkou. V čele vlaku je rakouská lokomotiva 1216 Taurus, na konci sedmivozové soupravy je pak řídící vůz. Mimo 1. a 2. třídy je v soupravě také business oddíl s šesti oddělenými sedadly a náležitým servisem. V posledním voze 2. třídy najdou cestující s dětmi víceúčelové dětské kino, restaurační vůz nabízí jídlo a pití za rozumné ceny, LCD monitory u stropu umožňují každému sledovat maximální rychlost, aktuální čas a další užitečné informace o průběhu cesty. Úsek trati Staré Město – Hodonín, dlouhý 34 kilometrů, railjet snadno urazí za pouhých 15 minut. Jak dlouho pojedete ve stejném úseku autem?

Milan Kubíček
Na přelomu května a června jsme mohli ve Starém Městě nastoupit do railjetu. Foto: Milan Kubíček

Na přelomu května a června jsme mohli ve Starém Městě nastoupit do railjetu. Foto: Milan Kubíček

Na snímku vlevo zadní část soupravy ČD railjet (restaurační vůz, vagon 1. třídy a navíc dva lůžkové vozy Moskva – Vídeň) při odjezdu ze staroměstského nádraží. Foto: Milan Kubíček

Na snímku vlevo zadní část soupravy ČD railjet (restaurační vůz, vagon 1. třídy a navíc dva lůžkové vozy Moskva – Vídeň) při odjezdu ze staroměstského nádraží. Foto: Milan Kubíček

Po několik desítek let v minulosti byly přímé lůžkové vozy z Vídně do Moskvy řazeny na rychlíku 406/407 „Chopin“. V současně platném JŘ 2014 jsou dva lůžkové vozy ruských železnic řazeny v období od 29. V. do 4. X. jen ve čtvrtek a sobotu na vlaku IC 100/101 „Moravia“ Bohumín – Břeclav (Vídeň). Z Bohumína do Moskvy pak lůžkové vozy pokračují na vlaku EN 404 (Praha hl. n. – Moskva Běl. n.) Foto: MK

Po několik desítek let v minulosti byly přímé lůžkové vozy z Vídně do Moskvy řazeny na rychlíku 406/407 „Chopin“. V současně platném JŘ 2014 jsou dva lůžkové vozy ruských železnic řazeny v období od 29. V. do 4. X. jen ve čtvrtek a sobotu na vlaku IC 100/101 „Moravia“ Bohumín – Břeclav (Vídeň). Z Bohumína do Moskvy pak lůžkové vozy pokračují na vlaku EN 404 (Praha hl. n. – Moskva Běl. n.) Foto: MK

Řídící vozy řady Bfhpvee „Sysel“ jsou řazeny u většiny osobních vlaků, které projíždějí na trati Přerov – Břeclav. Mezi cestujícími si získali značnou oblibu, i když občas u nich zlobí otevírání a zavírání dveří. Za to jsou vybaveny klimatizací, pohodlnými sedadly a informačním systémem. Například v úseku Staré Město – Huštěnovice jezdí osobní vlaky rychlostí 140 km/hod. Na snímku řídící vůz 80 - 30030-8 „Kamil“ při odjezdu ze Starého Města ve směru do Břeclavi. Foto: MK

Řídící vozy řady Bfhpvee „Sysel“ jsou řazeny u většiny osobních vlaků, které projíždějí na trati Přerov – Břeclav. Mezi cestujícími si získali značnou oblibu, i když občas u nich zlobí otevírání a zavírání dveří. Za to jsou vybaveny klimatizací, pohodlnými sedadly a informačním systémem. Například v úseku Staré Město – Huštěnovice jezdí osobní vlaky rychlostí 140 km/hod. Na snímku řídící vůz 80 - 30030-8 „Kamil“ při odjezdu ze Starého Města ve směru do Břeclavi. Foto: MK

Motorové a řídící vozy Českých drah mají často originální jména. Naprostá většina z nich jsou jména rodu ženského. Například Edita, Janinka, Milenka, Maruška. Na kolejích jsme se setkali také s Karlem či Lojzíkem a třeba ve čtvrtek 5. června na spěšném vaku“ Kyjovka“ ze Starého Města do Brna s motorovým vozem 854.028 – Bobíkem. Foto: Milan Kubíček

Motorové a řídící vozy Českých drah mají často originální jména. Naprostá většina z nich jsou jména rodu ženského. Například Edita, Janinka, Milenka, Maruška. Na kolejích jsme se setkali také s Karlem či Lojzíkem a třeba ve čtvrtek 5. června na spěšném vaku“ Kyjovka“ ze Starého Města do Brna s motorovým vozem 854.028 – Bobíkem. Foto: Milan Kubíček

Starosta města Josef Bazala

Vážení návštěvníci,
vítám Vás na oficiálních webových stránkách úspěšně se rozvíjejícího města Staré Město, které je mimo jiné významné svou velkomoravskou historií. Věřím, že zde naleznete zajímavosti nejen o bohaté historii a současnosti města, ale i řadu důležitých praktických informací pro běžné potřeby občanů, včetně pozvánek na zajímavé kulturní, společenské, sportovní a folklorní události.

Vizualizace ZUŠ

Vizualizace náměstí Velké Moravy

Video o Starém Městě

Virtuální prohlídka města

Webkamera

Webkamera ve Starém Městě

Užitečné odkazy

Region Slovácko

Mikroregion Staroměstsko

KOVOZOO CzechPoint

EPUSA

Na úřad přes internet

Evropská databanka

Evidence tržeb