Novinky

Projekty z IROP

Kalendář akcí

  • 27.4.2019Den Země - Kovosteel
  • 28.4.2019Otevírání plavební sezóny Baťův kanál
  • 4.5.2019Slovácký okruh – motocyklové závody
  • 11.5.2019Košt vína
  • 12.5.2019Den matek
AEC v1.0.4

Fotogalerie

Rubriky

Projekty z ROP Střední Morava

Digitální povodňový plán

imenicka.cz

Kam ve Starém Městě na oběd?

imenicka.cz

Fotogalerie

Upozornění

Vážení občané,
v měsíci dubnu bude v ulicích Starého Města probíhat zónové čištění komunikací. Žádáme občany o respektování dopravních značek a uvedených termínů.


Děkujeme za pochopení.

Železniční stanice Staré Město u Uherského Hradiště se nachází na mezinárodním železničním koridoru Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné. Moderní koridor byl v katastru Starého Města vybudován v letech 1999 – 2000. Jedná se o druhou nejstarší trať na území České republiky, první vlak přijel do Starého Města již 27. března 1841. Tato dvoukolejná trať byla dlouhá léta výjimečná levostranným provozem. S platností od 9. prosince 2012 se na trati Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné zavádí pravostranný provoz. Výstup a nástup cestujících se od tohoto dne uskutečňuje vpravo ve směru jízdy.
Na nádraží ve Starém Městě zastavují téměř všechny vlaky osobní dopravy. Výjimkou je noční rychlík „Chopin“ Varšava – Vídeň, který veze především lůžkové a lehátkové vozy a je do něj možno nastoupit v Otrokovicích. Dále Starým Městem projíždí expres Moskva – Nice, který veze jen luxusní lůžkové a restaurační vozy, jezdí jednou týdně a slouží k přepravě náročné klientely z Ruska na francouzskou Riviéru. Nejbližší zastávku má v Břeclavi.
Ve směru na Přerov od 9. prosince jede 35 vlaků osobní dopravy, ve směru na Břeclav celkem 25 spojů. Jedná se o spoje kategorie EuroCity, expresy, rychlíky a osobní vlaky. Již několik let jezdí osobní vlaky v pravidelném intervalu. Ve všední den v dopravní špičce většinou každou hodinu, v sobotu, neděli a svátek zpravidla každé dvě hodiny.
V souvislosti s rozšířením Eurotaktu směrem do Rakouska, na Slovensko, do Maďarska a Polska dochází k některým změnám. Od 9. prosince jede nový vlak Varsovia po trase Budapešť – Bratislava – Ostrava – Varšava, nový vlak Comenius zajišťuje přímé spojení Varšava – Břeclav. Všech osm vlaků EuroCity a čtyři expresy zastavují ve Starém Městě. Velmi dobré spojení do Prahy je přímými expresy a rychlíky, v dvouhodinovém intervalu jezdí od rána až do večera přímé rychlíky Olomouc – Břeclav – Brno.
Všechny vlaky EuroCity a expresy dopravují nejsilnější třísystémové elektrické lokomotivy řady 380.0. Mají obrovský výkon 7,2 MV a nejvyšší rychlost 200 km/hod. Ve vlacích vyšší kvality jsou řazeny klimatizované vozy 1. třídy a 2. třídy i restaurační vozy, v klasických rychlících přibývají vozy po rekonstrukci interiéru. Na osobních vlacích mezi Přerovem a Břeclaví jsou nasazovány třívozové soupravy s řídícím klimatizovaným vozem, který dostal přezdívku „Sysel“ (čelo vozu vypadá, jakoby bylo nafouklé). Vozy mají 58 pevných a 12 sklopných sedadel, osobní vlaky jezdí rychlostí 140 km/hod.
Nákladní přeprava na trati Přerov – Břeclav oproti minulosti značně poklesla, hlavními přepravovanými komoditami jsou uhlí, koks, stavební hmoty, dřevo, výrobky petrochemického průmyslu, automobily, válcované výrobky a další strojírenské zboží. Hlavním přepravcem je společnost ČD Cargo, kterého doplňují soukromí přepravci z České republiky, Polska i Rakouska. Včele nákladních vlaků jsou většinou elektrické lokomotivy řady 363, nebo motorové lokomotivy řady 742 soukromého přepravce.
Na jednokolejné trati č. 341 Staré Město u Uh. Hradiště – Kunovice – Uherský Brod – Bylnice – Vlárský průsmyk ze Starého Města od 9. prosince odjíždí celkem 35 osobních vlaků, spěšných vlaků, rychlíků a jeden expres. Ve směru Staré Město – Uherské Hradiště – Veselí nad Moravou – Brno pojedou v denní dobu každé dvě hodiny přímé spěšné vlaky. Tyto vlaky jsou složeny převážně z motorového vozu řady 842 a jednoho či dvou přívěsných vozů. V čele dalších osobních vlaků jsou dvouvozové motorové jednotky Regionova, občas do Starého Města přijíždí i třívozová Regionova. Na dalších osobních vlacích můžeme spatřit motorové vozy řady 854 nebo již vysloužilé motorové vozy řady 810. Významné vylepšení kultury cestování se očekává po dodání motorových jednotek RegioShark od polského výrobce PESA Bydgoszcz, které budou postupně nasazovány na tratích Zlínského kraje během roku 2013.

Ve většině vlaků kategorie EuroCity jsou řazeny restaurační vozy. Foto: Milan Kubíček

Ve většině vlaků kategorie EuroCity jsou řazeny restaurační vozy. Foto: Milan Kubíček

Starosta města Josef Bazala

Vážení návštěvníci,
vítám Vás na oficiálních webových stránkách úspěšně se rozvíjejícího města Staré Město, které je mimo jiné významné svou velkomoravskou historií. Věřím, že zde naleznete zajímavosti nejen o bohaté historii a současnosti města, ale i řadu důležitých praktických informací pro běžné potřeby občanů, včetně pozvánek na zajímavé kulturní, společenské, sportovní a folklorní události.

Informační kanál Hlášenírozhlasu.cz

Vizualizace náměstí Velké Moravy

Video o Starém Městě

Virtuální prohlídka města

Webkamery hnízdiště čápů

Webkamera

Webkamera ve Starém Městě

Užitečné odkazy

Region Slovácko

Mikroregion Staroměstsko

KOVOZOO CzechPoint

EPUSA

Na úřad přes internet

Evropská databanka

Evidence tržeb